Det är inget fel med att sitta hemma på Valborg.

Nej! Det är det inte. Man behöver inte gå ut och göra staden osäker så fort det är någon stor högtid på gång som Valborg eller möjligtvis midsommar. Man behöver inte lägga ut hundra tals kronor på alkohol. Det är inget du måste göra bara för att alla andra gör det.
Jag själv föredrar att sitta hemma och  bara ta det lugnt eftersom jag vet att jag inte orkar med folkmassor men visst kan det vara mysigt med majbrasa och smällare/raketer är väl fint det med - Så länge raketer/smällare håller sig borta från mig.

Men jag tycker att alla högtider har blivit förstörda. Ta nyår till exempel... Folk börjar skjuta raketer och smällare minst en månad innan det nya året ens skall firas och då är det inte ens trevligt att sitta och lyssna på smällare och titta på raketer längre när det nya året äntligen kommer.
För varje nyår som kommer så går och och lägger mig tidigare och tidigare just för att man ska få slippa se och höra någonting alls för det är som att höra ett låt klipp på tre sekunder - om och om igen - VEM VILL DET LIKSOM?
Varför sitter inte människor hemma med familjen och myser framför teve:n istället för att hålla på med farliga medel eller bli fulla och redlösa?
Varför? - Ja, det kan nog ingen svara på.
MEN TÄNK dig för innan du gör något du kanske ångrar dagen efter. Och kom ihåg: Det är aldrig försent att ändra sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0